Čtvrtek, 25 dubna, 2024
peníze
- Komerční sdělení -i40

Pánové, nevíte, jak se obléct na léto? Armani, Fendi či Versace – tady je inspirace z Milána

Přehlídkám pánské módy s kolekcemi pro jaro a léto 2023 patřily poslední dny v Miláně. Přestože mluvíme o ročním předstihu, inspirovat se můžete již dnes.

Model na přehlídce Emporio Armani v Miláně.
Slovenští muži jsou v oblékání konzervativnější, možná právě proto je však italská estetika a trendy, které pravidelně servírují světoznámá jména skvělou inspirací na to, jak trošku povolit otěže své opatrnosti. Za uplynulé dny se v Miláně představilo několik módních domů, které přinesly své vlastní vize mužského oblékání.

Samozřejmě nemusíte otrocky následovat styling z přehlídky – ten je záměrně tvořen tak, aby zaujal na první pohled, aby vyvolal emoci, možná občas přímo provokoval. U pánské módy se však jedná spíše o trendy, které jednotlivé kolekce naznačují, barevnost, která bude pro sezónu klíčová či třeba materiály, se kterými byste měli v šatníku počítat.

Denim
Tvořil klíčovou část kolekce italské značky Fendi, kde se objevil na výrazném počtu kreací. Modrá barevnost denimu navazovala i na tóny chrpy modré či okrové a žluté, které se táhly celou kolekcí a vzdávaly poctu cestování po světě v uvolněném šatu. Džínové kousky byly s ležérně roztřepenými okraji, ve střizích volnější, ale přitom propracované. Kromě denimu se objevují kousky z bavlny, nechybí příjemný len, popelín na letních bundách a parkech, ale také žakár, které pak v rámci hutnějších materiálů doplní plyš na kabátech či kůže.

Uvolněné siluety
Popularita úzkých kalhot a vypasovaných sak na styl rockerů a muzikantů nemá u italského tvůrce Giorgia Armaniho místo. Namísto toho pravidelně servíruje italskou ležérnost a luxusní komfort ve volnějších střihech sak bez zvýraznění ramen či ve volnějších kalhotách nebo pletených topech a vestách. I na sezónu léta 2023 vidí Armani muže v komfortních volných kouscích, které přitažlivě plují kolem těla při pohybu. Vodnatá je i barevnost jednotlivých kousků, objevují se tóny modré, které procházejí až do světle šedé a stříbrné a připomínají odlesky mořské hladiny. Celé téma pak ještě podtrhují potisky jako například korálové motivy.

Objevili se na přehlídkách více značek, ale dominantou byly u italského ateliéru Versace. Donatella Versace se vrátila do archivu, odkud vytáhla motiv potisku posmrtných masek z Pompejí, aby jej na jednotlivých oděvech zkombinovala s výrazným proužkem nebo pruhováním na podkladu vzoru pytónové kůže. Nechyběla typická barokní barevnost Versace v kontrastu žluté a černé barvy, ale přidávaly se i syté odstíny fuxiové, starorůžové, korálové, tyrkysové a ostrorůžové s ostrožlutou. Kolekce přitom nepůsobila přehnaně, dávkování vzorů bylo ve stylingu vyvážené, přičemž si jednotlivé kreace udržovaly svůj jasný rukopis i oděvní záměr.

V galerii najdete i další ukázky kolekcí a naznačené trendy jako byla přírodní barevnost zemitých tónů propojená s inovativními materiály (Zegna), kárované kabáty a precizně střižený minimalismus pánských obleků (Prada) či například uvolněný městský styl inspirovaný turistickou estetikou. let (DSquared2). Více se podívejte v galerii výše.

Discover

Sponsor

spot_imgspot_img

Latest

Větrná turistika: Podívejte se na největší turbíny světa, rekord bude mít 264 metrů

Turisté necestují jen za skvělými plážemi, horami či uměleckými galeriemi. Někdy se rozhodnou vidět na vlastní oči i zajímavá technická díla. Mezi fascinující výtvory...

Jak se vypořádat s otoky obličeje? 

Ranní otoky obličeje mohou mít různé příčiny. Kosmetologové a lékaři se shodují na tom, že 80 % otoků je způsobeno životním stylem, zbytek lze...

Dcera se mi nikdy s ničím nesvěřila: První těhotenství ji natolik změnilo, že udělala něco, co bych nikdy nečekala

Jana své dceři Lence nerozuměla. Někdy se jí zdálo, že ji zcela nepoznává a to, co si lidé vysvětlovali jako pubertální odcizení, se v...

Coca-Cola aneb značka úzce spjatá s Vánoci. Jak vypadá její letošní reklama?

Letošní vánoční kampaň Kouzlo být spolu (Real Magic at Christmas) společnosti Coca-Cola vyzdvihuje a oslavuje sílu sounáležitosti. Značka, která se stala synonymem vánočního období,...

Šikovná Janka má práci snů. Jak se dostala do hollywoodské produkce filmů?

Začněme od začátku. Jak se dívka, která studuje v Nitře žurnalistiku, dostane do Spojených států? Studium tam není sice nemožné, ale poměrně finančně náročné,...